We kennen allemaal wel de pay-off ‘Lekkers van Beckers’. Toch is Beckers niet meteen top of mind als je aan snacks denkt. Daar willen we graag verandering in brengen en daarom dagen we je uit een creatieve en spraakmakende campagne voor het merk Beckers te bedenken!
We zijn op zoek naar een (online) actie/ campagne rondom de pay-off ‘Lekkers van Beckers’. We zijn een gezinsmerk dat met beperkte budgetten de doelgroep wil benaderen. Daarom zijn we op zoek naar iets vernieuwends, iets spraakmakends waarmee we kunnen opvallen.
En wij zijn ervan overtuigd dat er buiten onze organisatie heel veel creatieve denkers zijn, die voor ons een briljante actie/ campagne kunnen bedenken. De beste 3 voorstellen belonen we met mooie geldprijzen én zij maken bovendien kans om de actie/ campagne ook zelf uit te voeren.
Dus ben jij een marketeer/ reclamemaker (in spé), of heb jij een eigen marketing-/ reclamebureau, of ben je gewoon ongelofelijk creatief? Pak dan je kans en ga voor ons aan de slag!
Prijzengeld: €5.000,-
Uitvoeringsbudget: €10.000,-
Bovendien maken de winnaars kans op €10.000,- om de actie/ campagne ook echt uit te gaan voeren! Lees de briefing en de voorwaarden voor meer informatie.
Good to know:
- Deelname staat open voor iedereen (m.u.v. medewerkers van Beckers en Izico)
- Meerdere inzendingen per deelnemer/ team zijn toegestaan
- Lees de briefing zorgvuldig door voordat je start met het uitwerken van je concept
- Inspiratie nodig? Lees HIER 10 tips voor het bedenken van innovatieve ideeën
In samenwerking met:
Dennis Kraus 18-10-2016
Wordt elke inzending echt bekeken?
Beckers 18-10-2016
Ja, tuurlijk!
Rajshri Toerab 19-10-2016
Hi! In de briefing staat aangegeven dat het concept uit maximaal 4 pagina's moet bestaan. Valt daar ook het voorblad, eventuele inhoud en inleiding onder?
Luc Ligtenbelt 19-10-2016
Zit er een maximumgrootte (in MB's) aan de inzending? Meerdere pc's & browsers geprobeerd, maar hij blijft laden.
Beckers 19-10-2016
Hi Rajshri, ja inzendingen graag maximaal 4 A4 groot. Veel succes!
Beckers 19-10-2016
Hi Luc, Ja max 10MB. Lukt het dan wel? Zo niet, stuur dan een mailtje naar info@beckersmarketingchallenge.nl. Succes!
Tom Vlaar 21-10-2016
Kan het zijn dat sommige pdf bestanden het niet doen?
Ik krijg deze melding.
Het bestand is niet van een geldig bestandtype. Geaccepteerde types zijn (.pdf).
Terwijl het wel een pdf bestand is.
Wat is hiervoor de oplossing?
Jens Somers 31-10-2016
Ik wil nog een aantal dingen toevoegen aan mijn inzending, hoe kan ik dat doen?
Beckers 31-10-2016
Beste Tom, we hebben er naar gekeken. Als het goed is moet nu gewoon je PDF kunnen uploaden. Succes!
Beckers 31-10-2016
Beste Jens, het is niet mogelijk aan de inzending je concept aan te passen (zie voorwaarden). Het is wel toegestaan om meerdere concepten in te sturen. Succes!
Michael Maaskamp 03-11-2016
Kunnen wij de Beckers logo's, fonts etc krijgen om o.a. mockup e.d. te maken?
W Boom 03-11-2016
Moet het campagne plan startklaar zijn, of een idee wat nog verder uitgewerkt kan worden in samenwerking met Beckers?
Beckers 04-11-2016
Hi Micheal, op dit moment worden er geen officiële logo’s en fonts ter beschikking gesteld. Er kan gebruik gemaakt worden van de “openbare” bronnen als internet om de gevraagde items te verkrijgen. Een concept zal niet (alleen) beoordeeld worden op het uiterlijk. Daar wordt doorheen gekeken. Succes!
Beckers 04-11-2016
Beste W Boom, Campagne hoeft niet 100% start klaar te zijn. Het idee/concept moet wel duidelijk zijn en op hoofdlijnen gereed zijn. Eventuele invulling/detaillering kan in overleg met Beckers. Succes!
Eelco Wijninga 02-12-2016
Beste Beckers, wat gebeurt met de niet -winnende concepten? Dit met het oog op bijvoorbeeld het eigendomsrecht. Kan mij voorstellen dat wanneer je wint het concept jullie eigendom wordt, maar wat als je niet wint?
Pieter van Beurden 08-12-2016
Is het ook mogelijk om aanpassingen/variaties van bestaande snacks of ideeën voor een nieuwe snack in te zenden?
Beckers 10-12-2016
Beste Eelco, zie gebruikersvoorwaarden artikel 9: https://www.beckersmarketingchallenge.nl/voorwaarden
Beckers 10-12-2016
Beste Pieter, leuk dat je wilt meedenken over nieuwe snacks of aanpassingen van een snack, maar daar zijn we in deze challenge niet naar op zoek.
Aart Miedema 10-12-2016
Kan je ook een kladblok bestand uploaden. Ik heb dit geprobeerd maar weet niet of het is gelukt. Dit bestandstype is een essentieel onderdeel van mijn idee omdat het de pracht van haar eenvoud symboliseert. Het zit met 1kb aan data in ieder geval op maar 10.000 van de upload limiet.
Jos van der Veeken 24-01-2017
als je nu nog niets heb gehoord, betekend dat dat je niet door ben naar ronde 2?
1e prijs
LekkerBeck
Michael Maaskamp
2e prijs
4 HET LEVEN
Mark van der Linden
3e prijs
Back with Beckers
Pim Mulder
Top 10
Beckers Marketing Challenge
ward van der velden
Top 10
Scharrelsnacks
Mariska Stijnen
Top 10
Frituur voor je goeie buur
Jade Jacobs
Luna Huijgen
Top 10
Het Lekkers van Beckers Ontdekkingsjaar
Jeroen Kuunders
Stef van Grinsven
Top 10
SNACKERS VAN BECKERS.
Mike Fieuw
Top 10
Geen scherm, wel heel lekker
Bas Deelman
Top 10
Happy B-day!
Florus Groot
Top 20
Changing colors
Martin Voorma
Top 20
#Frituurtje
Manouk Voermans
Top 20
Onderbroekenlol met Beckers
Xandra Bronckers
Top 20
Social Media Gigamix
Jeroen Schoonderbeek
Top 20
Team RJK
Robert Breugelmans
Top 20
Heel Holland Beckt
Yvonne Rouwhorst
1
2
3
10
10
10
10
10
10
10
20
20
20
20
20
20
De slogan “Lekkers van Beckers” is bij iedereen wel bekend. Toch is Beckers niet direct top-of-mind als men aan snacken denkt. Daarom hebben wij Nederland uitgedaagd hun beste marketingconcepten op te sturen naar ons!
Wij zijn overtuigd dat er in Nederland genoeg bedenkers zijn van nieuwe concepten, maar op het aantal inzendingen dat wij hebben mogen ontvangen had niemand gerekend! Meer dan 180 deelnemers stuurden hun beste concept op. Van studenten tot ZZP’ers en van vriendengroepen tot echte marketingbedrijven. Wij willen iedereen enorm bedanken voor de deelname!
Jury
Hoe hebben we de winnaar gekozen? Allereerst is er een jury samengesteld uit alle hoeken van het bedrijf: Martijn Willems, die op zoek is naar een idee waarbij de bedenker kijkt vanuit het perspectief van de consument. Ook Frank van den Berkmortel, die een behoefte heeft aan een concept waarbij de uitvoering belangrijker is dan het idee zelf. Frank van den Bos wil graag ideeën zien die inspelen op belevingen en plezier. Het oplossen van problemen, daar is Vic Dresen naar op zoek. Hij wil bij die oplossing relevantie, creativiteit, focus en data zien. Kamiel Steendijk ziet graag dat de bedenkers door hun enthousiasme niet verder gepusht hoeven te worden, maar dat ze zichzelf motiveren. Tot slot Luc Hover die graag concepten ziet die extravagant zijn en waar creativiteit op één staat.
De ideeën
Zoals gezegd: meer dan 180 concepten stroomden binnen, enkele deelnemers deden zelfs twee of drie keer mee. Sommige ideeën kwamen vaker terug van verschillende deelnemers en sommige concepten kenden we al, of hebben we in het verleden ook al eens gebruikt. Het was leuk om te zien dat deelnemers hetzelfde dachten als wij en dat andere deelnemers met concepten kwamen waar wij nog nooit over nagedacht hadden. Complimenten aan iedereen! Wij hebben ontzettend genoten, gelachen, gebrainstormd en ga zo maar door, over alles wat is binnengekomen.
16 topideeën
Als eerst hebben we een selectie gemaakt van 16 topideeën. Deze ideeën moesten voldoen aan de volgende criteria: Het concept moest uitvoerbaar zijn, niemand heeft iets aan een super creatief idee dat een veel grotere investering vereist dan dat er beschikbaar is. Daarnaast moest het creatief en origineel zijn: wij zoeken naar een nieuw idee dat mensen kan verbazen. Tot slot is ook het bereik dat behaald zou kunnen worden belangrijk.
In een tweede ronde zijn de 16 overgebleven ideeën beoordeeld en is er flink gediscussieerd over de top 3, de prijswinnaars!
De winnaars!
Op de 1e plek is geëindigd ‘De LekkerBeck’ van Michael Maaskamp. Door alle juryleden als een sterk idee bevonden, met een concrete uitwerking en visualisatie. Het leuke van het idee vinden wij dat het door te vertalen is naar de cafetaria.
Bekijk het hele concept 'De LekkerBeck'
Op de 2e plek het idee '4 Het Leven’ van Mark van der Linden en Marion Cremers. Het is idee is erg positief en grappig. Tevens geeft het een platform om in de toekomst nieuwe ideeën aan te koppelen. Dank jullie wel voor de creativiteit!
Bekijk het hele concept '4 Het Leven'
De top 3 wordt compleet gemaakt door ‘Back with Beckers’ van het bureau Factstory. De sterke elementen uit het verleden vertalen naar een herkenbare campagne in 2017. Beckers is niet voor niets de uitvinder van de frikandel. Dank je wel voor de inzending!
Bekijk het hele concept 'Back with Beckers'
Allen van harte gefeliciteerd!
Vervolg
De winnaars worden uitgenodigd op het hoofdkantoor van Beckers om de ideeën te pitchen. Als de winnaars hier zijn wordt er bekend gemaakt wie het uitvoeringsbudget van €10.000,- samen met ons gaat inzetten. De winnaars worden hierover bericht, waarbij we het vervolg zullen toelichten.
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie deelname en we zien de winnaars graag terug bij ons op kantoor!
Beste deelnemers,
Allereerst wenst de jury jullie een voorspoedig en goed 2017!
Wij willen iedereen ontzettend bedanken, en zijn ongelooflijk blij met alle inzendingen die we hebben ontvangen. Wij hadden niet verwacht dat er zoveel ideeën binnen zouden komen!
Inmiddels hebben wij alle inzendingen kunnen doornemen en 16 hiervan gaan door naar een tweede ronde welke wij eind januari zullen hebben. Deze beste ideeën worden in de tweede ronde nogmaals beoordeeld, en direct hierna zullen wij alle feedback versturen en de winnaars bekend maken! Ook worden de bedenkers van de beste drie ideeën uitgenodigd op het hoofdkantoor van Beckers in Breda, zodat er een kans is om het idee verder toe te lichten. De winnaar van deze finaleprijs gaat naar huis met een geldbedrag van €2500,-, de nummer twee met €1500,- en ook degene die als derde eindigt ontvangt €1000,- prijzengeld.
Met vriendelijke groet,
De jury.
Potjandikkie wat een hoop inzendingen zijn er al binnen, super! Voor iedereen die nog mee wil doen, je hebt nog t/m zondag 23:59uur. Veel succes!
De website van de Beckers Marketing Challenge maakt gebruik van cookies voor een betere gebruikerservaring, social media en analyseren en verbeteren van de website.